Monday 9 May 2011

Bengkel Cendawan...

Sebelum ni aku de citer m'ngenai berita yang tidak disangka-sangka tu kan... Setelah selasai urusan pengkebumian jenazah Arwah Mak Long hubby, kami ingat nak terus balik ke Kuala Lumpur, tapi mengenangkan badan dah penat n hari pun dah petang kami stay lagi 1 malam kat kampung, maknanyer pada ari selasa kami cuti n asyraf ponteng sekolah.

Pada hari selasa selepas sarapan kami singgah di bengkel cendawan yang diusahakan oleh mak mertua aku, Alhamdulillah inilah rezeki yang Allah beri kepada keluarga mertua aku...



Suasana di luar dan di dalam rumah cendawan...



Gambar di atas adalah cendawan yang baru keluar dan boleh dipetik pada keesokkan harinya..



Ini adalah cendawan yang baru saje kami petik..
tapi hasil pada hari itu kurang memberangsangkan sebab dah 2 ari mak mertua aku x pegi ke bengkelnya sebab menguruskan jenazah awrah adik iparnya, walau apa pun sedikit atau banyak rezeki yang kita terima kita harus bersyukur sekurang-kurangnya Allah masih memberi kita rezeki dan rezeki itu adalah rezeki yang halal dari titik peluh kita sendiri...
pada aku, seronok ooo petik cendawan... hehehe

No comments:

Post a Comment