Monday 31 May 2010

28 - 30 Mei ( Sempena Cuti Wesak)

GELAGAT AYSRAF DAN NAJWA

Najwa berpossing di atas pelamin

Bersama Faiz & Fahmi (Sepupu mereka)

Asyraf menunjukan keris
Panjang mata: 90.7 cm
jumlah lok: 17 Lok

Asyraf di salah satu rumah pameran
yang berada di Pasir Salak

Najwa bersama bean kesayangan
di rumah pengantin

Asyraf & Najwa beraksi
di hadapan Muzium Pasir Salak

Fadzil melayan kerenah anak saudara

3 Hari, 3 Tempat (Teluk Intan, Pasir Salak & Sitiawan)
28 Mei pagi...
Kami bergerak ke Kampung Bahagia, Teluk Intan untuk menghadiri majlis perkahwinan sepupu hubby. Setelah mendapat bilik hotel, hubby dan bapa mertua terus bergegas ke masjid untuk menunaikan solat Jumaat, setelah makan tengahari dan berehat hubby dan bapa mertua bergerak ke Kampung Bahagia kerana pada petang itu diadakan majlis pernikahan, manakala di sebelah malam kami sekeluarga dan bapa mertua pergi semula ke Kampung Bahagia untuk menghadiri majlis berinai dan rebana....
29 Mei tengahari...
Kami checkout dari hotel dan terus ke Kampung Bahagia untuk menghadiri majlis persandingan pula. Tepat pukul 2.30 petang, setelah bersalam-salam dengan saudara-mara (menandakan kami ingin berundur) kami sekeluarga bergerak ke Pasir Salak untuk melawat tempat bersejarah di sana... Setelah penat berjalan-jalan di muzium dan rumah pameran, kami mengambil keputusan untuk batalkan perjalanan pulang ke Kuala Lumpur dan terus balik ke kampung mertua....
30 Mei pagi....
Oleh kerana semua yang berada di rumah kepenatan, bapa mertua mengajak kami bersarapan di luar sahaja lagi pun mak mertua masih lagi di Kampung Bahagia, Teluk Intan. Dalam perjalanan untuk bersarapan sempat lagi kami singgah di Showroom Proton untuk melihat kereta Exora dan Persona (almaklumlah adik ipar yang bongsu kerja di sana), setelah itu baru kami semua ke Restoran briyani untuk bersarapan... Sedang syok memilih menu kami menerima panggilan daripada mak mertua yang dalam perjalanan balik dan akhirnya sarapan bersama-sama kami....
30 Mei petang...
Sedang kami bersiap-siap untuk pulang ke Kuala Lumpur, didapati kereta menghadapi masalah... nasib baiklah ada bengkel yang beroperasi pada hari minggu, jadi kami bergerak dari kampung lebih kurang dalam pukul 5 petang dan sampai di Kuala Lumpur pada pukul 10.30 malam.
Itulah cerita kami 3 hari, 3 tempat....
Kepada keluarga mertua dan adik-adik ipar terima kasih banyak2 kerana membantu sewaktu kereta rosak....